Wil je meer voor elkaar krijgen in minder tijd, stop dan met: 1. - Zomaar tussendoor even iets opzoeken terwijl je eigenlijk aan het werk was, is niet handig. Voor je het weet ben je drie kwartier kwijt aan een kerstrecept of aan trending video's. Schrijf prangende vragen op een kladblokje en zoek de antwoorden als je werk af is. 2. - Slechts 2% van de bevolking is echt in staat tot effectief multi-tasken. De andere 98% verliest er tijd mee. 3. - Volgens Business Insider word je er van en verlies je tijd als je steeds je mail checkt. Het beste zet je alles uit als je een tijdje ononderbroken wil werken. 4. - Snel even de simpele dingen afhandelen om daarna pas echt te beginnen heeft tot gevolg dat juist het belangrijkste soms niet wordt gedaan. Je wilskracht neemt gedurende de dag af, reden waarom het precies andersom moet zijn. 5. - Niets vermindert productiviteit meer dan onnodig vergaderen. Doe alleen mee als de initiatiefnemer een heldere agenda heeft opgesteld en geef diegene de helft van de gevraagde tijd. 6. - Steeds maar zitten is nergens goed voor. Als je toch moet vergaderen, doe dat dan lopend, door de frisse lucht worden mensen bovendien creatiever. 7. - Door weer in slaap te vallen, en voor maar een aantal minuten, zet je het waakproces stil en zul je je tijdens de dag vermoeider voelen. 8. - 'Hoe meer doelen, hoe meer kans dat er eentje wordt behaald', denken veel mensen. Helaas werkt het niet zo. Je kunt beter één of twee doelen nastreven en daar je energie op richten. 9. - Een onverwachte wending kan een keurig volgeplande dag volledig in de war sturen. Plan liever ongeveer de helft van je dag in, zodat er ruimte is voor onverwachte gebeurtenissen. 10. - Plan zeker wél je uiteindelijke doel en de stappen er naartoe. Bekijk je schema halverwege om er zeker van te zijn dat je nog goed zit. 11. - We weten het heus wel; oplichtende schermen beletten de aanmaak van voldoende melatonine, het slaaphormoon. Leg voor een goede nachtrust alle schermen ruim voor bedtijd weg. 12. - Alles meteen tot in perfectie uitgevoerd willen hebben, vertraagt je. Beter laat je de details even zitten en hou je je doel voor ogen. Je kunt later weer naar de details kijken.
Bron(nen): Business Insider