Nederlanders staan bekend om hun liefde voor koffie. Of het nu een espresso, cappuccino of latte macchiato is, we kunnen niet genoeg krijgen van deze heerlijk cafeïnehoudende dranken. Maar waar komt deze passie voor koffie vandaan? Naast dat we jaarlijks miljoenen liters koffie drinken, is het koffiebekertje inmiddels ook uitgegroeid tot een zeer gewilde manier voor promotie voor bedrijven. Zo zie je bij vrijwel ieder bedrijf wel een bedrukte koffiebeker met logo. Omdat ook wij het interessant vinden om eens te kijken waarom we met elkaar zoveel koffie drinken en natuurlijk ook welke impact een bedrukte koffiebeker met logo kan hebben op een bedrijf en de naamsbekendheid ervan, hebben we dit allemaal voor je uitgezocht. Dus of je je nu afvraagt waarom koffie zo populair is of twijfelt over het adverteren op een koffiebeker, wij hebben het antwoord voor je.
Waarom drinken we zoveel koffie in Nederland?
Nederland staat wereldwijd bekend als een land van koffieliefhebbers. We zijn de op een na grootste consument van koffie per persoon ter wereld, na Finland. Maar waarom drinken we in Nederland zo veel koffie? Is het alleen vanwege het feit dat we houden van de smaak en het aroma van deze warme drank of zijn er andere factoren die hieraan bijdragen? Het drinken van koffie heeft een lange geschiedenis in Nederland. In de 17e eeuw introduceerden handelsreizigers koffie in ons land, en al snel werd het een populaire drank onder de welvarende burgers. Tegenwoordig is koffie bijna wel cultureel erfgoed te noemen en wordt het bij allerlei verschillende gelegenheden gedronken. Niet alleen thuis, maar bijvoorbeeld ook op het werk, het terras of in de sportkantine.
Bedrukte koffiebekers
Het drinken van koffie is de afgelopen jaren enorm eigenlijk alleen maar populairder geworden, zowel in Nederland als wereldwijd. Steeds meer mensen genieten dagelijks van hun favoriete kopje koffie of ze nu thuis zijn, op het werk of onderweg. Deze groeiende vraag biedt natuurlijk ook een unieke kans voor bedrijven om hun merk te promoten en hun naamsbekendheid te vergroten. Een effectieve manier om dit te bereiken is door
bedrukte koffiebekers met logo te gebruiken als marketinginstrument. Aangezien koffie vaak tussen de 60 en 70 graden is op het moment dat het in de koffiebeker gedaan wordt, duurt het dus even voordat je het opdrinkt. Je kunt je dus wel voorstellen hoeveel mensen dit bekertje dan zien en dus ook de naam of logo van het bedrijf.
De kracht van bedrukte koffiebekers
Bedrukte koffiebekers bieden verschillende voordelen voor je merk. Zo fungeren ze als een mobiel reclamebord wanneer mensen met hun koffie onderweg zijn. Je bedrijfsnaam en logo worden gezien door mensen in het openbaar, waardoor je merkbekendheid wordt vergroot. Daarnaast creëren bedrukte koffiebekers een professionele uitstraling voor je bedrijf. Dit wekt vertrouwen bij potentiële klanten en kan hen aanmoedigen om je producten of diensten uit te proberen.
Mogelijkheden voor je bedrijf
Het gebruik van bedrukte koffiebekers biedt diverse mogelijkheden voor een bedrijf. Wat dacht je van een vorm van promotie tijdens grote evenementen of beurzen? Door gratis koffie uit te delen in bedrukte koffiebekers zullen mensen, op wat voor manier dan ook, in aanraking komen met je bedrijf. Daar waar wij Nederlands ontzettend nieuwsgierig zijn, is de kans dat we toch even stiekem gaan ‘Googlen’ vrij groot. Reden genoeg dus om dit gewoon eens te proberen.