Soms heb je het gevoel dat je er gewoon net niet bij hoort. Dat geldt bijvoorbeeld voor de 'oudere' Millennials. Ze hebben niks met Snapchat, groene smoothies of kerstballen in je baard en toch horen ze officieel wel tot de Millennial-generatie. Voor hen is er een nieuwe naam bedacht: de Xennials. Het is een samentrekking van Generatie X en Millennial. Volgens Pew Research zijn mensen van Generatie X geboren tussen 1965 en 1980 en Millennials tussen 1981 en 1996. De Xennial zag het levenslicht tussen 1977 en 1983. Deze microgeneratie is op een aantal vlakken bijzonder, voornamelijk doordat ze bekend zijn met een leven zonder en mét internet. Auteur Sarah Stankorb schrijft: "We waren net volwassen voor de grote recessie uitbrak waar Millennials zoveel last van hadden, maar we waren jong genoeg om geen schade te ondervinden door dalende huizenprijzen of verloren pensioenen, zoals Generatie X. We hadden nog de kans om werk te vinden en verschillende banen uit te proberen voor de economie echt instortte." Op BuzzFeed staat over deze generatie: "Ze zijn soms net zo cynisch als Generatie X en net zo idealistisch als de Millennials." Stankorb vervolgt: "Degenen die geboren zijn op de grens van Gen X en Millennial zijn oud genoeg om op de middelbare school voor het eerst een e-mailaccount te openen. We gebruiken social media, maar weten nog hoe het is om zonder te leven. Internet was geen deel van onze jeugd. Computers waren nog bijzonder om te gebruiken." "We pasten ons gemakkelijk aan aan de technologische vooruitgang, maar raakten nooit zo verslaafd aan onze mobiel als de jongere millennials. We waren zeker niet immuun voor de recessie, maar velen van ons hebben de ergste schade weten te vermijden." Xennials kregen pas later in hun leven een mobiele telefoon, gebruikten nog een inbelmodem en hadden cassettebandjes. Sociologieprofessor Dan Woodman van de University of Melbourne vindt dat deze microgeneratie op "een heel bijzondere manier" volwassen is geworden. "Je hebt een kindertijd en pubertijd zonder zorgen over social media en mobiele telefoons. Het was een tijd waarin we nog met een vaste lijn naar onze vrienden belden. We spraken een plaats en tijd af en verschenen daar dan. Toen kwamen we in de technologische revolutie terecht, maar dat gebeurde in de periode voordat we het echt druk kregen met kinderen en geen tijd meer hadden om iets nieuws te leren. We kwamen ermee in aanraking op een moment dat we ons er nog perfect aan konden aanpassen, maar wel op onze eigen selectieve manier." Xennials dus, ze vallen tussen de wal en het schip. Ze doen weinig met Instagram, maar hebben wel een account om stiekem te kijken naar anderen. Ze willen graag heel fit en gezond zijn, maar groeiden op in een tijd dat een wijntje nog mocht. Soms dromen ze van een vrij bestaan als creatieve ZZP'er, maar vaker willen ze gewoon een behoorlijke baan waarmee ze een huis kunnen kopen met een normaal aantal vierkante meters.