Nieuw bewijs maakt raadsels rond vlucht MH 370 alleen maar groter

Samenleving
door Admin
dinsdag, 18 maart 2014 om 8:35
welingelichtekringen header 1
Volgens de New York Times is de nieuwe koers die vlucht MH370 koos nadat het contact was verbroken niet handmatig uitgevoerd, maar door het computersysteem van het vliegtuig. Om de koers te veranderen, heeft iemand zeven of acht dingen moeten intoetsen in het computersysteem dat tussen de piloot en de co-piloot staat, meldt The New York Times. Het is onduidelijk of het Flight Management System, waarin het vluchtplan zit, al geherprogrammeerd was voor vertrek of dat tijdens de vlucht gebeurde. In het Flight Management Systeem zit het vluchtplan, dat van punt tot punt de route aangeeft. Dat wordt normaal gesproken ingevoerd voor vertrek. Het is volgens de bronnen nog niet zeker wanneer de veranderingen zijn doorgevoerd - voor vertrek of tijdens de vlucht. Ze hebben sterke vermoedens dat de computer na vertrek is geherprogrammeerd. Een ander raadsel is waarom geen van de passagiers heeft gebeld of getwitterd dat er iets aan de hand was. Het kan dat helemaal niemand in de gaten had dat het toestel de verkeerde kant uit vloog, maar erg waarschijnlijk is dat niet. Een reëlere mogelijkheid is dat het toestel zo hoog vloog dat er geen contact mer mogelijk was. Maar er is ook een theorie dat de passagiers door de te grote hoogte buiten westen zijn geraakt, of erger.
bi85w3tceaeoly6