Sinds de crash van de Airbus van Germanwings komen de verhalen over - mogelijk- overeenkomstige situaties op gang. Zo zou een Britse
piloot van British Airways in 2010 hebben toegegeven dat hij van plan was geweest een vliegtuig expres te laten crashen. British Airways zou niets met deze informatie hebben gedaan. De piloot, Robert Brown, had zijn werkgever laten weten dat hij aan stress leed sinds de scheiding van zijn vrouw Joanna. Hij zou ook zijn huisarts over de stress hebben verteld, maar nog gewoon zijn gaan werken. Vlak daarna kreeg hij ruzie met zijn ex-vrouw waarna hij haar vermoordde met een klauwhamer. Tijdens het proces over de
moord vertelde hij dat hij had overwogen de dag na de moord een Boeing 747 te laten crashen om 'een statement te maken' en om van het 'gezeur van advocaten af te zijn'. Brown zou gezegd hebben: "Ik vond dat ik iets moest doen. Ik wilde nog één keer vliegen en dan het toestel laten crashen." Hij deed het niet. In plaats van een gruwelijke massamoord te begaan, meldde hij zich ziek. Diezelfde dag werd hij gearresteerd voor de moord op zijn ex en veroordeeld tot 26 jaar gevangenisstraf. De familie van zijn ex-vrouw vindt dat luchtvaartmaatschappijen niets van deze zaak hebben geleerd en dat de maatschappijen zich beter moeten inzetten om te weten of iemand wel geschikt is om te vliegen. 'Browns plan deed ons de rillingen over de rug lopen en toch heeft British Airways nooit aangegeven iets met de informatie te hebben gedaan. Ze zijn ook niet teruggekomen bij Brown op zijn stress en hebben niet gevraagd of hij wel in staat was te vliegen. Hij heeft Joanna vermoordt, maar het had nog veel erger kunnen zijn."