Meerdere piloten van de Amerikaanse marine vertellen in The New York Times dat ze vanaf de zomer van 2014 tot maart 2015 vrijwel dagelijks ufo's zagen vliegen voor de Amerikaanse oostkust. De mariniers berichtten over de vreemde, draaiende objecten tegen hun meerderen. Ze meldden dat de vliegende voorwerpen geen zichtbare motor hadden en geen rook uitstootten, maar dat ze met een hypersonische snelheid op 10 kilometer hoogte gingen vliegen. "Deze dingen waren de hele dag daar buiten," zegt luitenant Ryan Graves, die al 10 jaar als piloot voor de marine werkt en zijn waarnemingen meldde bij het Pentagon en het Amerikaanse congres. "Het kost veel energie om een vliegtuig in de lucht te houden. Met de snelheden die wij observeerden is 12 uur in de lucht 11 uur langer dan je kunt verwachten." Eind 2014 kwam een piloot bijna in botsing met een van de objecten en werd een officieel incident gerapporteerd. Sommige toestellen waren zelfs op video vastgelegd. Begin 2015 wist de camera van een vliegtuig een object vast te leggen dat over de golven zoemde. "Wow, wat is dat man," klinkt het op band. "Kijk hoe het vliegt." Een tweede piloot, luitenant Accoin, vertelt dat hij twee keer in de buurt was van de ufo's. De eerste keer pikte hij er eentje op met zijn radar en ging er in de buurt vliegen. Gek genoeg, kon zijn camera het ding niet filmen, terwijl zijn radar zei dat het er wel moest zijn. Een paar dagen later pikte zijn infraroodcamera de ufo wel op. "Ik wist het, ik wist dat ik het echt gezien had. Maar toch, ik kon het niet visueel vastleggen." Op dat moment dachten de piloten dat de objecten deel waren van een geheim en extreem geavanceerd droneprogramma. Maar wat zo vreemd was, zeiden de piloten, was dat de video objecten toonden die in hoog tempo accelereerden tot topsnelheden, plots in één keer stil stonden en direct konden omdraaien. Het was iets dat voorbij de fysieke limieten van de mens ging. "Van snelheid ga je niet dood. Wel van plots stoppen of versnellen," aldus Graves. Maar de piloten weigeren te speculeren over wat het is dat ze zagen. "We hebben helikopters die kunnen zweven. We hebben vliegtuigen die kunnen vliegen op 10 kilometer hoogte en vlak boven de grond. Maar dat allemaal combineren in één vehikel zonder straalmotor, zonder uitlaatgassen, dat lijkt onmogelijk," zegt Graves nog wel.
Bron(nen): The New York Times