Je denkt misschien dat obers geen enkel probleem hebben met de grillen van hun gasten, maar niets is minder waar. Ze irriteren zich regelmatig. Drie obers en serveersters vertellen aan de Huffington Post hoe het beter kan. Als een serveerster niet direct naar je toe komt, betekent dat niet dat ze je niet heeft gezien. Meestal is ze gewoon druk bezig en komt ze zo snel ze kan. “Als ik aan een andere tafel sta te bedienen, vind ik het vervelend als iemand anders naar me begint te roepen,” zegt Olivia Sehl, die al vijf jaar in een restaurant werkt. “Ik ben geen hond.” “Als ik een steak op tafel zet en hij is te hard gebakken, laat ons dat dan ook weten, zodat we er iets aan kunnen doen. Ik snap dat het soms lastig is - ik ben er zelf ook niet goed in - maar wij willen de beste ervaring voor onze klanten. Niets zeggen en gewoon naar huis gaan, maar wel een slechte review achterlaten over ons restaurant is het aller ergste. Dan is er niemand tevreden,” meent Andrea Garner. Garner: “Ik zeg niet dat je mijn werk moet doen natuurlijk. Maar een glaasje aangeven voor op mijn dienblad, zodat ik niet over de hele tafel moet buigen met het risico om van alles te laten vallen, is wel erg lief. Dat waardeer ik echt." "Als je slecht behandeld bent, geef dan vooral een navenante tip, maar helemaal geen fooi geven, is onacceptabel," aldus Garner. Obers maken weleens fouten, net als iedereen. Word dan niet direct boos. "Behandel mensen, zoals je zelf behandeld wil worden. Ook al gaat er soms iets mis dan hoef je niet direct kwaad te worden," vindt Sehl. "We doen echt ons best. Het is fijn als klanten dat ook waarderen."
Bron(nen): The Huffington Post