Naar verluidt heeft Elon Musk de monteurs in de Tesla-fabriek in het Californische Fremont opgedragen om een standaard remtest niet meer uit te voeren bij de nieuwe Tesla's. Reden zou zijn dat hij het anders niet redt om de auto's op tijd op te leveren. Uit interne documenten die Business Insider in handen kreeg, zou blijken dat de zogenoemde 'brake and roll-test' is geschrapt van het takenlijstje om zo de productie van de auto's te versnellen. Volgens een expert is de test een cruciaal onderdeel van het productieproces en vindt hij plaats in de laatste fase. De test verzekert dat de uitlijning van de auto perfect is. Ook worden de remmen gecontroleerd door de motor op volle toeren te laten draaien en te onderzoeken hoe de remmen dan reageren. Woordvoerder van Tesla, Dave Arnold ontkent de aantijgingen desgevraagd en geeft aan dat iedere auto 'door een zwaar controleproces gaat inclusief remtests'. "Om heel duidelijk te zijn, we rijden elke Model 3 over ons testcircuit om de remmen te testen en alle andere onderdelen. Er zijn geen uitzonderingen." De deskundige Ron Harbour legt aan de zakelijke nieuwssite uit dat je wel heel veel geluk moet hebben wil een auto nadat alles is geïnstalleerd perfect uitgelijnd zijn. "Als je zo'n test zomaar weglaat kun je mogelijk veel klachten krijgen over de kwaliteit van je auto," zegt hij. "Iedere autofabrikant voert die test uit. Het is onderdeel van de laatste fase van het bouwen van een auto." Elon Musk voert een race tegen de klok in een poging om de productie van Model 3 op te schroeven naar 5.000 auto's per week tegen het eind van de maand.
Bron(nen): Business Insider