Het leek zo'n groot succes te worden, de prijsvergelijker van Yippie! Maar het bedrijf van Maurice Kroon is na een veelbelovende startfase ineens failliet. “We hadden een paar domme en klassieke bedrijfsfouten gemaakt,” vertelt hij tegen marketingsite . is een product- en prijsvergelijker. Door de browserplugin van het bedrijf zien gebruikers of een product in een andere webwinkel goedkoper is. Voor echte winkels was er een barcodescanner. Het verdienmodel was simpel: de winkelier werd alleen een commissie gevraagd bij een verkoop. Aanvankelijk was Yippie! een doorslaand succes. Ruim 2.500 retailers sloten zich aan bij het platform en 70.000 consumenten gebruikten de tool. In 2015 ontving het bedrijf nog een prijs voor Daarna ging het snel. Het team verdrievoudigde en het bedrijf ging distributiedeals aan met Talpa, Burger King, de Koninklijke Boekenbond en Nuon. Volgens Kroon ging het allemaal té snel. “We zijn veel overeenkomsten aangegaan in een betrekkelijk korte tijd. Die bleken niet allemaal even handig in elkaar te zitten. Achteraf gezien hadden we aan sommige deals meer aandacht moeten besteden.” In december bleek het bedrijf “non-investable” te zijn, vertelt Kroon. Het is niet helemaal het einde van Yippie! Met een team van acht man werkt de ondernemer aan een nieuw verbeterd product.
Bron(nen): Emerce