Het kostte Enschede een kleine 4 ton om het Glazen Huis naar de hoofdstad van Twente te krijgen. Maar dat geld is, schrijft Tubantia, dubeel en dwars terugverdiend. Driekwart van alle bezoekers (inclusief herhalingsbezoek bijna een half miljoen mensen) zijn voor, tijdens of na een kijkje bij het Glazen Huis de stad ingegaan om iets te eten of te drinken (totale besteding horeca 10,2 miljoen euro) of om te winkelen (9,5 miljoen euro). De stad is tevreden over het evenement. Er was volop aandacht voor de stille ramp (tegengaan van babysterfte), er was zes dagen lang een topsfeer in de binnenstad en op de slotdag een recordopbrengst van 12,2 miljoen euro. En het leverde dus ook veel geld op voor Enschede zelf. Vier op de tien bezoekers kwamen uit Enschede, 26 procent kwam uit de rest van Twente en 30 procent uit de rest van het land. Ruim een derde van de bezoekers van buiten de stad kreeg een positiever beeld van Enschede en overweegt nu eerder een dagje terug te komen om er te winkelen of uit te gaan. De actie kende een recordbereik van 12,1 miljoen Nederlanders en had een mediawaarde van 6 miljoen euro.
Bron(nen): Tubantia