Bijna veertig dollar hadden mensen over voor een flesje Hot Dog Water. Het vond gretig aftrek op het Car-Free Day festival in het Canadese Vancouver. Is het de nieuwe trend op watergebied? Het water waar een hotdog in drijft zou helpen bij gewichtsverlies, je jonger doen lijken en je vitaler maken. Het zou zelfs goed zijn voor je hersenen. Grote beloften voor een flesje water. Er is dan ook niets van waar. In werkelijkheid is het water met de worst erin een stunt van Hot Dog Water CEO Douglas Bevans, die een punt wilde maken over misleidende gezondheidsmarketing. Hij zette een uitgebreide reclamecampagne op. Zo vertelde Bevans tegen : “De eiwitten van het Hot Dog Water helpen je lichaam om vocht op te nemen, net als het zout, het is alles wat je nodig hebt na een work-out. We hebben een recept gecreëerd waaraan veel mensen hebben meegewerkt. Wetenschappers hebben de beste versie van Hot Dog Water gemaakt, die mogelijk is." Er zijn ook getuigenissen van 'professionals'. Zo zegt nobelprijswinnaar en voedingsdeskundige dr. Cynthia Dringus: "Hot Dog Water is het nieuwe kokoswater!" Maar onder alle claims staat op de fles geschreven: "Hot Dog Water hoopt in al zijn absurditeit kritisch denken te stimuleren als het gaat om productmarketing en de belangrijke rol die het speelt bij wat we kopen." Het bizarre product en het totale gebrek aan wetenschappelijk bewijs hield mensen niet tegen om 38 dollar te betalen voor een fles water met een worst erin. Waarmee Bevans' punt is aangetoond. Volgens de CEO was er een enkeling die direct door had dat het een grap was, maar trapten ook een heleboel mensen wel in de stunt. "Ze drinken het al uren," reageert hij. "We hebben al zeker 60 liter hot dog water verkocht."