Mitchell Esajas en zijn vriendin hadden donderdag na het werk eten meegenomen van restaurant Kam Yin in de Amsterdamse Warmoesstraat. Toen de vrouw de eerste hap soep wilde nemen zag ze nog net dat er een grote kakkerlak in dreef. Ze zijn behoorlijk boos. 'Hoeveel soep is er uit dezelfde pan verkocht? Hoeveel kakkerlakken hebben een duik genomen in dit kruidige bad? Hoe zit het met de hygiëne in dit restaurant als dit soort ongedierte in het eten van je klanten beland?', zeggen ze tegen AT5. Get restaurant bekend min of meer schuld. Het restaurant laat weten contact op te nemen met de gedupeerden. Ze vinden het zeer spijtig dat het gebeurd is. 'We willen voorop stellen dat het nooit had mogen gebeuren. De kakkerlakken reizen mee met de ingekochte goederen. We zijn aangesloten bij een ongediertebestrijding en doen er alles aan om ze buiten de deur te houden, maar we zitten natuurlijk ook in het centrum van Amsterdam, in hele oude panden. Ik wil geen excuses verzinnen, want wij moeten het voorkomen.'