De nieuwe reclame van Gillette is bij veel mannen niet in goede aarde gevallen. Het scheermerk gebruikt de #MeToo-beweging om producten aan de man te brengen en doet dat ook nog eens op een heel vervelende manier. In de bijna twee minuten durende commercial worden mannen weggezet als een soort Batavieren die niets anders doen dan vrouwen lastig vallen en vechten met andere mannen. Ze gaan nog net niet met een knuppel het bos in om een mammoet te doden. Gillette schetst zo een heel naar beeld van de moderne man, waar de meesten zich totaal niet in herkennen. Daarnaast is het een heel belerend filmpje. Wil je je de les laten lezen door een bedrijf dat met zijn stichtende woorden enkel en alleen meer scheermesjes wil verkopen? Bovendien gaat de #MeToo-beweging over seksueel wangedrag en misbruik en niet over een jongetje dat een ander jongetje plaagt. Het commentaar op social media is dan ook niet van de lucht. "Wij hoeven geen politiek bij onze scheergel." En: "Ik denk dat ik een ander merk ga zoeken." Op YouTube zijn er zeker 217.000 dislikes tegenover ruim 23.000 likes. Maar oordeel vooral zelf: