Hij is een kruising tussen Benny Neyman, Dries Roelvink en Wolter Kroes. In de jaren tachtig en negentig maakte hij furore als zanger en acteur. Zijn optreden in de documentaire '30 minuten' leverde de makers, Arjan Ederveen en Pieter Klamer, een VPRO Nipkow-schijf op. Wat hij ze van harte gunt, hoor. De laatste vijftien jaar leidde hij een teruggetrokken bestaan op Corfu, totdat hij de online media ontdekte. '
Online entertainment heeft de toekomst, van de kinderen en de maatschappij. Ik vind dit heel belangrijk,' zo meldt hij in zijn
persbericht over zijn comeback.
Wie op Rons
advertorial op
nu.nl klikt, komt terecht op zijn
Facebook-pagina, waar hij allerlei fijne en positieve berichtjes achterlaat, vooral voor de fans natuurlijk.
'Fans zijn belangrijk voor mij en die van de toekomst.' En verder de nietszeggende en slecht geformuleerde tekstjes waar wel meer BN'ers het patent op hebben: 'Wat
een top weer. Ben nu de motor aan het doorsmeren. Eerst een route plannen en dan heerlijk de natuur in #natuur' De wederopstanding van Ron Selling is onontkoombaar. En de 'selfbranding' gaat nog wel even door. Ron maakt melding van een promotietoer, een
online-mediadeal, een tournee en nog meer plannen:
'Het is zeker iets met een reality soap over mijn leven, meer zeg ik niet.' Tot slot nog deze uitspraak (ook uit het persbericht):
'Eén op de vijf Nederlanders zit nu op Facebook en dat zijn vooral de jongeren. De jongeren van de toekomst. (...) Online zijn er heel veel mogelijkheden. Maar ook kansen. Kansen om er wat van te maken en ook te benutten.' Hou hem in de gaten, die Ron Selling. Kan Ederveen nog wel eens een nieuwe Nipkow-schijf opleveren.