Het Amsterdamse hotel Hans Brinker, ofwel het ‘verschrikkelijkste hotel ter wereld’, is groot nieuws in tal van kranten in ondermeer Indonesië, de VS en VK. Niet iedereen begrijpt de humor van het door Brinker zelfgekozen predicaat een armzalig hotel te zijn. Zo is het voor het Amerikaanse Delta Travel reden het hotel af te raden voor hun leden, en dat terwijl Hotel Hans Brinker (weliswaar per ongeluk) 'ecologisch' is, aangezien de gasten de gordijnen als handdoek gebruiken. Maar vooral de Britse kranten genieten enorm van de campagne van Brinker waarin ze zélf aangeven wat de –vele- minpunten van een verblijf in hun hotel zijn, met slogans als: ‘Het kan eigenlijk niet erger... Maar we doen ons best’. Of: ‘Nu met bedden in elke kamer’. En op posters voor Brinker staat onder de enorme afbeelding van een huismijt de tekst: ‘Verbeter je weerstand’. Opmerkelijk genoeg heeft de hilarisch eerlijke reclamecampagne geleid tot een enorme populariteit van het hotel onder internationale studenten en backpackers, en zijn de 127 kamers van het hotel drukbezet. Volgens de eigenaren van het hotel die een boek hebben geschreven dat 'The Worst Hotel in the World' heet, zijn de gasten toch aangenaam verrast als ze arriveren. Zoals manager Tijmen Receveur zegt: ‘Ze houden van onze humor en sarcasme’. En daarnaast: na alles wat ze gelezen hebben, zijn de verwachtingen minimaal, dus alles valt mee!
Bron(nen): Daily Mail Digital Journal