De Nederlandse middenstand verzint jaarlijks heel wat tenenkrommende slogans, maar er kan er maar een de aller slechtste zijn. Dit jaar is het herenkapper Barbier Rogier uit Laren die deze twijfelachtige eer krijgt. Zijn slogan "We doen wel vrouwen, maar knippen ze niet" is verkozen tot slechtste slogan van 2018. De kapper kreeg een kwart van de ruim 14.000 uitgebrachte stemmen. Daarmee versloeg hij ruimschoots "Ga niet zelf kutte, bel Ronald Schutte" en "Voor ieder reetje een Aarts W.C'tje" die als tweede en derde eindigden. De verkiezing is een initiatief van universitair docent communicatie- en informatiewetenschappen Christine Liebrecht en journalist en tekstschrijver Tefke van Dijk. Vorig jaar mocht een molenbedrijf uit het Brabantse Mill zich de winnaar noemen. "Van kop tot kont, worst in de mond" sierde hun verpakkingen van worstenbroodjes. Dit is de volledige uitslag: 1. We doen wel vrouwen maar knippen ze niet (Barbier Rogier, Laren) 2. Ga niet zelf kutte, Bel Ronald Schutte! (Stukadoorsbedrijf Schutte, Dordrecht) 3. Voor ieder reetje een Aarts W.C'tje (Aarts Sanitair Service, Eindhoven) 4. Met je fiets in de penarie? Bel dan even met Harie (Fietsenmaker Harrie, Posterholt) 5. Theo en Peet, voor al u electriciteet (PC van der Peet, Rijswijk) 6. Het Solmar je vakantie zijn (Solmar Tours, Maarheeze) 7. Wespen horren buiten (Unilux, Boxtel) 8. Let us oystertain you! (Oestercompagnie, Rotterdam) 9. 't is VERS(C)HOOR (Verschoor groente- en fruithandel, Ridderkerk) 10. Zonder ons gene plons (Ruimdienst Lazeroms, Antwerpen)