De VVD is kampioen in het plaatsen van haastig in elkaar geflanste knullige campagnefilmpjes. Vanochtend hadden ze er weer zo een. Mark Rutte en Erica Terpstra doen na met het befaamde vaasje. Dat vaasje dat de VVD in een eerdere advertentie gebruikte als metafoor voor Nederland was toen al onderwerp van hoon. Je zou kunnen zeggen dat het getuigt van zelfspot om het voorwerp weer van stal te halen, mits het niet zo tenenkrommend slecht was gedaan. AVROTROS, dat uitzendt, heeft zich al gedistantieerd van het filmpje. En de reacties op Twitter? Die zijn niet mals.
Ook experts zien de waarde van het vaasje van Mark Rutte. Daar hoef je geen debat over te voeren #rtldebat pic.twitter.com/z1zaZPZdHY
— VVD (@VVD) 7 maart 2019
Schamen jullie je niet?
— Lucian Albis (@LucianAlbis) 7 maart 2019
Zo breekbaar is het #vaasje van de @VVD de #Doeners pic.twitter.com/MnyW7gqEDt
— Henk van de Mheen (@BunSpaSociaal) 7 maart 2019
Hier met je vaasje! pic.twitter.com/eC7lnC8PtX
— ɹnnɥɔ§chuur (@Schuurzaam) 7 maart 2019
Hemeltergend niveautje weer.
— in je aba | (@vagebruba) 7 maart 2019
Flikker toch op met die vaas.
Hoe een formule van het programma tussen Kunst en Kitsch wordt misbruikt, een belachelijk amateurisme en bedroevend laag niveau. Kitsch.
— Corne van Schilt (@CornevanSchilt) 7 maart 2019
Ik heb een aantal van dezelfde vaasjes gekocht. Iedere ochtend flikker ik er een uit het raam.
— Ton van Dam (@TonvanDam) 8 maart 2019
— Inge Commissaris (@IngeCommissaris) 7 maart 2019
Nederland is geen kitscherig vaasje!
— Reem Weda (@ReemWeda) 8 maart 2019
Gewoon €9,99. pic.twitter.com/Y6ppVRGRqK
— Henny van den Born (@11hvdborn) 7 maart 2019
Dit moet uit de eigen VVD-koker komen. Het is gewoon te slecht om bedacht te zijn door een reclamebureau.
— Fred Anthoniesse (@Anthoniesse) 7 maart 2019