Veel logo's van bekende merken kun je dromen. Toch valt de dubbele betekenis ervan vaak niet op. Hieronder 9 merken met hun achterliggende gedachte. Het logo van dit geluidsapparatuurmerk is niet alleen een cirkel met de letter b, maar ook een gezichtje met een koptelefoon op. Van a tot z, alles is te koop bij Amazon, zo wil de gele pijl je duidelijk maken. Daarnaast stelt hij een glimlach voor. Het logo van Sony Vaio integreert analoog en digitaal: de v en de a zijn een analoge golf, de i en de o duiden op het binaire getalsysteem van enen en nullen. Het logo lijkt op de sluiter van een camera, maar in het midden herken je ook een huis. Picasa is het huis voor al je foto's. Pic is foto en casa betekent huis in het Spaans. Tussen de E en de x zit een pijl, die duidt op een snelle bezorging. Het logo stelt niet alleen de bekende Zwitserse berg de Matterhorn voor, maar er is ook een beer in afgebeeld, die verwijst naar de honingachtige smaak van de chocola. De appel zou de appel uit de boom van de kennis van goed en kwaad zijn uit het Bijbelverhaal van Adam en Eva. Het logo bestaat behalve uit de letters LG ook uit een gezichtje. Deze vrouw in yoga-houding verbergt de vorm van Australië.
Bron(nen): Metro