In de Verenigde Staten is het de normaalste zaak van de wereld om Chief Happiness Officer op je visitekaartje te zetten. In Nederland is het nog een beetje taboe, maar de aandacht voor
geluk op de werkvloer neemt wel toe. Zo is er een speciaal opleidingsprogramma voor managers en directeuren aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit. Deelnemers leren er wat geluk is en hoe ze hun eigen organisatie gelukkiger kunnen maken. Oprichter Maurits Bruel zegt in Intermediair: ‘De traditionele hr-manager heeft daar weinig oog voor. Terwijl de vraag naar meer geluk op de werkvloer wel toeneemt. Je ziet het van onderop ontstaan.’ Volgens hem halen gelukkige werknemers betekenis en uitdaging uit hun
werk en hebben ze goede relaties met collega's. Volledig opgaan in het werk (flow) is ook een belangrijke maatstaf voor werkgeluk. Voor bedrijven is de aandacht voor geluk op de werkvloer gunstig. Er komt steeds meer wetenschappelijk bewijs dat bedrijven met gelukkige werknemers meer winst maken, een lager ziekteverzuim hebben en minder verloop.