Zuid-Koreaanse bedrijven gaan wel heel ver om de hoge zelfmoordcijfers in het land aan te pakken. Ze organiseren steeds vaker fake begrafenissen voor hun
werknemers, zodat ze 'de zin van het leven weer zien'. De werknemers moeten afscheidsbrieven schrijven aan hun geliefden en daarna in een kist gaan liggen. Ze krijgen daarbij een foto van zichzelf met zwart lint erom heen. Een man gekleed in een zwart gewaad sluit elke kist. Degenen die erin liggen, moeten vervolgens nadenken over hoe ze hun tijd op aarde hebben doorgebracht. Het bizarre ritueel moet ervoor zorgen dat werknemers in het reine komen met hun eigen problemen. Het rekruteringsbureau van Park Chun-woong is een van de vele bedrijven die de nepbegrafenissen heeft gedaan. ''Ons bedrijf heeft werknemers altijd aangemoedigd om hun oude manier van denken los te laten, maar het was moeilijk om echt verschil te maken,'' vertelt hij de BBC. ''Ik dacht dat in een kist liggen zo'n schokkende ervaring zou zijn dat het hun geest compleet zou resetten, zodat ze met een frisse start weer kunnen beginnen.'' De macabere sessies zijn ontwikkeld om werknemers te leren om te waarderen wat ze hebben. Ze krijgen ook video's te zien van mensen die het veel slechter hebben dan zij, zoals een terminale kankerpatiënt of iemand die een aantal ledematen moet missen. Cho Yong-tae ondergaat zo'n nepbegrafenis. ''Na de grafkist-ervaring hoop ik gepassioneerder te zijn in mijn werk en meer tijd door te brengen met mijn familie.''