In de Frankfurter Allgemeine Zeitung komt de grote baas van Parship aan het woord, de onderneming die bekend werd door het aloude koppelwerk, maar dan via internet. Dat doen veel meer bedrijven, maar Parship is de grootste, en heeft een zekere naam en standing verworven.
Deze baas, Arndt Roller, heeft de hinderlijke gewoonte alles aan zijn bedrijf als fantastisch af te schilderen. Niets gaat boven het zoeken van een partner via Parship, dat leidt geen twijfel. Maar tussen de vele snoeverijen door zegt hij ook een paar dingen die de moeite waard zijn om kennis van te nemen.
Voor 358 euro kan iemand een jaar lang in het Parship-bestand snuffelen. Voor dit bedrag kan de klant maximaal 15 kontakten krijgen.
De mensen die staan ingeschreven zijn zeker geen afdankertjes. Nee, ze hebben door hun drukke werk gewoon geen tijd om iemand te zoeken. Waaronder veel academici tussen de 30 en de 50.
Het idee dat vrouwen een man met geld zoeken, is achterhaald. Vrouwen willen graag een goedopgeleide man. Mannen letten als vanouds niet op portemonnee van hun geliefde, die storen zich niet aan een vrouw die nauwelijks iets verdient.
Boerinnen en automonteurs zijn bijzonder moeilijke bemiddelbaar. Een architect daarentegen heeft de vrouwen voor het uitzoeken.
Een partner zoeken over de grens is geen optie; mensen zijn niet bereid meer dan 30 kilometer te reizen voor hun grote liefde.
Bron(nen): Frankfurter Allgemeine Zeitung