Gisteren hebben FaceTime en iMessage, twee diensten voor Apples mobiele apparaten iPhone en iPad, gedurende een aantal uren plat gelegen voor een groot deel van de gebruikers, schrijft Volgens onderzoek van de technologiewebsite The Next Web lijken de storingen structureel te zijn, aangezien ze frequenter en meer verspreid voorkomen. Het rommelt bij
Apple Met FaceTime kunnen gebruikers van iPhones of iPads met elkaar videobellen, iMessage wordt gebruikt om berichten te sturen. Gisteren konden gebruikers de diensten vier uur lang niet bereiken. Vrijdag kon de verwante dienst iCloud een tijdlang geen betalingen verwerken. Zulke storingen komen sinds september steeds frequenter voor, en worden door steeds meer gebruikers gevoeld. heeft in september al toegegeven dat het problemen ondervindt met het hele dienstenplatform van het concern. Toen werd dat echter toegeschreven aan de komst en populariteit van het nieuwe mobiele besturingssysteem iOS 6. Het is voorlopig onduidelijk of dat nog steeds het geval is, of dat er andere oorzaken gezocht moeten worden. In korte tijd lijkt de glans van Apple te verbleken. Op e telefoonmarkt is de iPhone weggeblazen door Android, er komt steeds meer concurrentie voor de iPad, de lancering van de Maps was een drama en het aandeel zakt snel van zijn recordkoers van 700 dollar omlaag