Hij gaat verder: "Door slimme camera's op te hangen, kan een supermarkt snel elke klant bespelen met persoonlijke reclame: twee kilo gehakt in promotie voor het gepensioneerde vrouwtje, rode wijn voor de man in het deftige kostuum en energiedrank voor jonge kerels. Stelt de winkelier 's avonds vast dat sommige aanbiedingen met gefronste wenkbrauwen worden ontvangen, dan kan hij bijsturen."
Niet alleen online, ook offline is je privacy straks ver te zoeken. Momenteel is een start-up bezig met het testen van camera's die je leeftijd,
geslacht en gemoedstoestand scannen om zo tot gepersonaliseerde reclames te komen. Binnenkort moeten ze in de winkels komen te hangen. Dat meldt Vlaamse krant
Het Laatste Nieuws.
Door de recentste softwaretechnieken voor gezichtsherkenning en bewegingsdetectie te koppelen aan beveiligingscamera's en slimme databanken hebben de Belgische Stijn Brepoels en Nick Koopmans een systeem ontwikkeld dat erg interessant kan zijn voor winkels.
Stijn Brepoels: "Met een grote nauwkeurigheid laten we onze camera's mensen scannen op leeftijd, geslacht én emoties. Door een analyse te maken van hoe iemand precies kijkt, met grote of kleine ogen, de zenuwachtigheid waarmee pupillen rondschieten, de stand van de wenkbrauwen en de mondhoeken kunnen we basisemoties zoals tevredenheid, verdriet, angst, en blijdschap detecteren."