Waarom is de 'Bimbo preppy' stijl van Abercrombie & Fitch zo populair?

Beroemd
woensdag, 12 december 2012 om 11:10
welingelichtekringen header 1

Morgen opent Abercombie & Fitch in de Leidsestraat in Amsterdam. De kleding van het Amerikaanse merk is duur en helemaal niet zo bijzonder. Toch zijn de rijen voor de kassa lang. Waarom eigenlijk? Shoppen bij Abercrombie is niet zomaar winkelen, het is een belevenis, schrijft . ‘Alles in de winkel is erop gericht exclusiviteit uit te stralen’. De stijl van Abercrombie heet 'Bimbo preppy': een overhemd (80 euro) of T-shirt (35 euro) wordt sexy gemaakt door er gespierde hot guys en hot girls bij af te beelden. Op de middelbare school dragen de populairste jongens en meisjes van de klas dat soort kleding. De Amerikaanse keten heeft lang gezocht naar een geschikte ruimte in Amsterdam. Toen het warenhuis Metz & Co ging verhuizen, kwam het historische winkelpand op de hoek van de Keizersgracht en de Leidsestraat vrij. Afgelopen weekeinde zijn tientallen mooie werknemers van het bedrijf ingevlogen om klanten het gevoel te geven dat ze een exclusieve winkel binnengaan. Maar het zijn volgens de Volkskrant vooral ‘huppelende reclameborden’ die de leefwereld van Abercrombie - jong, mooi en succesvol - uitbeelden.

Bron(nen): de Volkskrant