Het Duitse erotiekconcern Beate Uhse (Pabo, Christine le Duc) gaat zich richten op de ‘enorme groeimarkt van moslims’. Want ook moslims laten zich graag stimueleren door sensualiteit uit de winkel. Beate Uhse heeft daartoe een joint venture gesloten met het Amsterdamse bedrijf El Asira, schrijft het FD. El Asira weet veel van de markt voor moslims. ‘In de westerse wereld denkt men bij sensualiteit vaak aan pornografie, maar wij zijn geen seksshop’, zegt de directeur van El Asira tegen het FD. El Asira verkoopt naast massage-oliën onder meer normale dag- en nachtcrèmes en lingerie. "We houden ons aan alle voorschriften uit de islamitische wetgeving." Daarnaast wil Beate Uhse graag van ons leren hoe het deze groeimarkt het best kan bedienen.’ De twee partijen werkten afgelopen tijd samen aan een nieuwe lingeriecollectie en een lijn van reguliere lichaamsverzorgingsproducten. Die zullen over een week of twee in de winkels liggen van Beate Uhse, maar ook verkrijgbaar zijn via de website van El Asira en bij Bol.com.