Er zijn maar weinig producten die mensen sneller overtuigen om veel geld uit te geven dan producten die die beloven dat je er jonger uit gaat zien. De race om de nieuwste wondercrème te bemachtigen heeft zelfs ervaren kijkers van de schoonheidsindustrie verrast. Het Britse merk Lyma heeft een ware revolutie teweeggebracht met hun skincare product, waar maar liefst 30.000 mensen op een wachtlijst voor staan. Hoewel het met bijna €500 voor 100 ml een van de duurste huidcrèmes ter wereld is, heeft het product toch al lovende kritieken gekregen van beroemdheden zoals Gwyneth Paltrow, Eva Longoria en Victoria Beckham. De oprichter van Lyma, Lucy Goff, beweert dat het succes van de eerste huidcrème van het bedrijf haar toch heeft verrast.
De wachtlijst voor Lyma's Skincare werd twee weken geleden geopend nadat het bedrijf een e-mail had gestuurd naar bestaande klanten van zijn eerste twee producten om hun interesse te peilen. Het bedrijf kreeg veel belangstelling en aanvragen.
Hoewel sommige critici de kosten en werkzaamheid van huidverzorgingscrèmes in twijfel trekken, heeft de 50-jarige Goff de beschuldigingen van "slangenolie" weerlegd. Ze zegt dat ze heeft samengewerkt met artsen en wetenschap om producten te maken waarvan uit proeven blijkt dat ze werken. Hierdoor heeft Lyma een groep trouwe fans aan zich weten te binden.
Maar het ontbreekt aan objectieve bewijzen. Wetenschappelijk onderzoek is voor producenten te duur en ook te gevaarlijk. En onderzoeksinstellingen hebben wel nuttiger zaken te onderzoeken dat te dure crèmes voor vrouwen die jong willen blijven.