De laatste jaren zijn zwaar geweest voor gedrukte media. Lezers liepen weg en daardoor liepen adverteerders weg. Wat ooit zeer winstgevend was - kranten maken - werd de laatste jaren sappelen. Maar de ergste jaren komen nog. Consumenten ouder dan 35 zijn hun leven nog begonnen met gedrukte media. Zij, en zeker de mensen die nog ouder zijn, hebben levenslang een zekere band met print. Maar de jongere generatie, die geboren is met online, begrijpt niet veel van de voordelen om nieuws eerst op te sparen, in plaats van op de site te plaatsen, dat nieuws dan van computers te halen en op
papier te drukken, om dat papier met vrachtwagens en jongens op fietsen vervolgens naar brievenbussen te laten vervoeren. Een omweg, denken ze. Dat is pijnlijk duidelijk te zien aan deze (Engelse)grafiek. Consumenten wordt gevraagd welk medium ze zeker niet willen missen als ze moeten kiezen. Bij de ouderen kiezen nog behoorlijk wat mensen kranten en tijdschriften. Bij de jongeren kiest niemand daarvoor.