Opel komt met een spraakmakende actie: je kunt een
auto afrekenen met een aantal views op YouTube. Je moet zelf een filmpje maken van een proefrit met de auto en daarmee zoveel mogelijk views genereren. Om de auto daarna ook daadwerkelijk te kunnen kopen, heb je wel een heleboel kijkers nodig. De kleinste auto kost 589.900 views, het middelste
model 739.600 en voor het meest exclusieve model heb je 922.800 views nodig. Dat is nog niet zo makkelijk. Een bekende vlogger als Monica Geuze haalt met haar filmpjes tussen de 150 duizend en 200 duizend kijkers. Ook de vlogs van Boef overstijgen zelden de 500 duizend views in een maand. Volgens Gerard Duursma, eigenaar van marketingbureau Bonopoly, heeft deze vorm van reclame wel de
toekomst. "De grote jongens worden wakker", vertelt hij aan "Dit soort acties gaan we echt nog veel vaker zien in de toekomst, daar ben ik van overtuigd. Influencer-marketing wordt belangrijk. Bloggers en vloggers hebben vaak nog veel meer aanhang dan bekende Nederlanders, waar bedrijven nu dus op inspringen."