In de maanden juli, augustus en september waren er in de supermarkten 745 aanbiedingen van plofkippen en kiloknallers. Dat is een toename van 38% ten opzichte van dezelfde periode in 2014. Deze cijfers heeft Wakker Dier vandaag bekend gemaakt. Wakker Dier houdt de 7 grootste supermarktketens in de gaten door hun folders te controleren. Het jaar is nog niet afgelopen maar het aantal prijsstunts, 2249, overschrijdt al het aantal van heel 2014, en dan moet de kerstperiode nog aanbreken, een periode dat er traditioneel meer vlees wordt gegeten en meer met prijzen wordt gestunt. Toch is er ook iets positiefs te melden: Het aantal aanbiedingen voor vlees mét keurmerk is meer dan verdubbeld. Vooral Plus deed zijn best, die hadden 35 van de 40 aanbiedingen voor biologisch vlees. In totaal is er in het 3e kwartaal door de supermarkten 159 keer reclame gemaakt voor vlees met een keurmerk voor dierenwelzijn tegen 70 keer in dezelfde periode vorig jaar. Wakker Dier maakte ook de genomineerden voor de Liegebeest verkiezing bekend, de verkiezing van fabrikanten met het meest misleidende product. Genomineerd zijn 'Friberne kruidenvarken' en 'Duroc d'Olives', producten van
varkensvlees die bij de slager te koop zijn. Volgens Wakker Dier kunnen consumenten door een vrolijke afbeelding op de verpakking denken dat varkens en biggetjes lekker in het gras liggen, terwijl ze in werkelijkheid, industrievarken zijnde, nooit buitenkomen. Andere genomineerden zijn 'yoghurt Nature' van Danone, 'Holland Gouda keurmerk' en 'geitenmelk' van Melkunie. Ook hier gaat het om reclames met dieren die buiten lopen terwijl ze in feite het hele jaar binnen zijn. Tot slot is Kentucky Fried Chicken genomineerd; zij stellen consumenten op de site gerust over de kwaliteit van hun kip maar ondertussen gebruiken ze volgens Wakker Dier plofkippen.