Het energiedrankje Red Bull geeft je geen 'vleugels' zoals al 20 jaar in commercials en advertenties wordt beweerd, schrijft . Ondanks dat de meeste mensen dit wel weten, is een aantal klanten toch naar de rechter gestapt vanwege misleidende reclame. Misschien dan niet vanwege echte vleugels maar wel vanwege het feit dat ze als klant zouden kunnen denken dat ze sterker worden door het drinken van Red Bull. In de reclame wordt de indruk gewekt dat de energiedrank het reactie- en concentratievermogen verhoogt. De aanklagers vinden dat deze claim onvoldoende wetenschappelijk is onderbouwd. Red Bull vreest imagoschade en gaat akkoord met een - voorlopige - schikking van 13 miljoen
dollar. Iedereen die tussen 2002 en oktober 2014 een blikje Red Bull kocht, kan in aanmerking komen voor een cheque of bon ter waarde van 15 dollar voor Red Bull-producten. De schikking is voorlopig omdat er volgend jaar nog een laatste hoorzitting zal zijn. Overigens geeft Red Bull niet toe fouten te hebben gemaakt: "De marketing en etikettering van onze producten is altijd accuraat en waarheidsgetrouw gebeurd."