Het hele land heeft het erover: Lidl plaatste gisteren een paginagrote advertentie in de kranten, maar ze waren één ding 'vergeten': zowel de naam Lidl ontbrak als het logo van de supermarktketen. Een marketingstunt oordelen de meesten. Een blunder, aldus Lidl.
"Hoe is jullie maandag?" viel er bij een bericht over de fout van Lidl te lezen. "Bewust natuurlijk, hoeveel aandacht krijg je vandaag extra door deze actie? Gratis!" schrijft iemand. Lidl Nederland antwoordt: "Jep, we hebben het allemaal gepland… Vooral de ongemakkelijke stilte op het hoofdkantoor."
RTL Nieuws sprak met deskundigen. Die menen eveneens dat het om een stunt gaat. Conceptstrateeg Rupert Parker Brady: "Heel Nederland praat er nu over. Ik zie het zelf ook op meer socialmediakanalen voorbij komen. Dat is toch precies wat je als bedrijf wil. Zo zorg je voor meer verbinding met je klanten en krijg je uiteindelijk een groter bereik." Paul Moers is ook zeker: dit is een reclamestunt. "Hier is Lidl veel te professioneel voor. Lijkt derhalve bewust."
Expert Bart Fischer denkt echter wel dat het echt om een fout gaat. "Als ze het nou heel groot hadden uitgebuit, had ik misschien nog anders gedacht. Maar de fout stond in de kranten en ze rectificeren online. Ik zou daarom zeggen: het is een foutje, wat wel een positief effect kan hebben. Mensen praten er nu toch over, waardoor het populair kan worden en je engagement gaat erdoor omhoog. Maar bij de opmaak hebben ze zich zo gefocust op die goedkope prijzen, dat ze het simpelweg vergeten zijn."