Vannacht demonstreerde Elon Musk de eerste tunnel van zijn bedrijf The Boring Company. In een proeftunnel van 2 kilometer was te zien hoe een auto vanaf straatniveau naar beneden zakt om daarna op hoge snelheid door een buis te zoeven. Het idee is dat je zo snel en eenvoudig van de ene kant van de stad naar de andere kunt. Je vermijdt al het drukke stadsverkeer. Als je aan de andere kant komt, wordt je auto weer met een lift op straatniveau gebracht. Het ziet er futuristisch uit, maar gaat de tunnel ook daadwerkelijk een succes worden? Dat hangt er onder meer van af of mensen het aandurven zegt Sjoerd Nota, verkeersdeskundige en hoogleraar Verkeer op de NHL Hogeschool, in het AD. Hij wijst op de Kanaaltunnel naar Engeland. "Veel mensen gaan alsnog met de boot, omdat ze onder het water rijden eng vinden. Dat is een heel dure oplossing, als er niet meer mensen gebruik gaan maken van die tunnel. En dat kan met de Dugout Loop ook zo zijn. Durven mensen zichzelf en hun auto's toe te vertrouwen aan zo'n elektrische lift en tunnel?” Ook is hij benieuwd naar het verdienmodel. "Ik ben heel benieuwd hoe het businessmodel hierachter eruit ziet. Want die tunnel moet wel heel veel mensen van A naar B vervoeren om rendabel te zijn en om voor minder verkeer op de weg te zorgen.” Toch acht hij de Dugout Loop niet geheel kansloos. "Gaat het vlekkeloos en is het comfortabel en snel, dan kan het zeker toekomst hebben.” De eerste opdracht ligt al klaar. Musk sloot al een contract met de gemeente Chicago voor een tunnel van het vliegveld naar het stadscentrum.