Een aantal jaar geleden ontdekte de Consumentenbond dat Jumbo verschillende prijslijnen hanteerde. Een product kon in het noorden van het land wel
40% duurder zijn dan in de Randstad - zonder dat klanten daar
boos over werden.
Deze week blijken de
prijslijnen definitief verleden tijd, ontdekte
Distrifood. Een pak Alpro heeft nu dezelfde prijs op zowel Terschelling als in Veghel.
Sinds november vorig jaar brengt Jumbo het ’prijslijnenbeleid’ stap voor stap naar één niveau, zegt de woordvoerder. Daardoor betalen bijvoorbeeld klanten in het noorden van het land evenveel als klanten in de Randstad.
Jumbo, waarvan een gemiddelde winkel ruim 16.000 artikelen in het assortiment heeft, verlaagde in het najaar de prijs van ruim 1500 producten. „Vooral basisboodschappen die mensen vaak nodig hebben”, zei een woordvoerder vorige maand.
Dit jaar heeft Jumbo opnieuw ’veel artikelen’ in prijs verlaagd. „Onder andere in de productcategorieën vis, soep, boter/margarines, broodbeleg en chocolade.” De sterkere focus op prijs leidde tot conflicten met diverse leveranciers.